سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در روز عروسی چگونه ژست بگیریم تا عکس های بهتری داشته باشیم

 

 

اگر شما هم جزو عروس و دامادهایی هستید که از گرفتن عکس در روز مراسم خود در آتلیه عروس  دلهره دارید، بدانید که شما تنها نیستید. همه مثل شما هستند به‌غیراز مدل‌های حرفه‌ای. مدل‌ها برای این کار ورزش روزانه انجام می‌دهند، رژیم غذایی منظم دارند و به‌تناسب اندام خود دائماً رسیدگی می‌کنند. ولی افراد عادی بسیار کمتر به این امور می‌رسند؛ و از همه مهم‌تر اینکه شما به‌قرار گرفتن در جلوی دوربین عادت ندارید. ما در اینجا چند راهنمایی بسیار ساده را برای شما می‌نویسم که با عمل کردن به آن‌ها در روز مراسم خود بسیار عادی و راحت‌تر از قبل جلوی دوربین قرار می‌گیرید و عکس‌هایی به‌مراتب بهتر خواهید داشت  .

 

    نیمرخ زیباتر خود را بشناسید.

هیچ انسانی صورت متقارنی ندارد. بهتر است بفهمید که کدام نیمه صورت شما زیباتر است. برای کشف این زیبایی نگاهی به سلفی‌هایی که از خود گرفته‌اید بیندازید. ببینید کدام سمت صورت خود را به‌سوی دوربین گرفته‌اید؛ و این نیمرخ زیبا را به عکاس خود معرفی کنید تا او هم در ژست‌هایی که به شما می‌دهد رعایت کند.

 

    طبیعی بخندید.

باور کنید که زیبایی لبخند شما در عکس برای عکاس و حتی دیگر پرسنل آتلیه عروس نیز مهم است. تجربه همه این مهروموم‌ها عکاسی به ما می‌گوید که چیزی به نام ژست لبخند وجود ندارد. پس سعی نکنید. مصنوعی بخندید. یا جلوی خنده خود را بگیرید. بهترین حالت لبخند طبیعی است. به خودتان اعتماد کنید. لبخند شما زیباترین لبخندی است که به‌صورت شما می‌نشیند.

 

    استفاده از زبان برای ژست بهتر

در هنگام لبخند زدن زبان خود را محکم به سقف دهان فشار دهید. این کار باعث می‌شود که کمی گردن شما افراشته‌تر شود. هم باعث زیباتر شدن سر و گردن شما می‌شود و هم از ایجاد غبغب در زیر چانه جلوگیری می‌کند.

 

    شادابی چهره به لبخند نیست.

در خیلی از عکس‌ها نیازی نیست که حتماً لبخند بزنید که صورت شما شاداب و خندان باشد. وقتی شما به یک موضوع خوب و شاد فکر کنید، مثلاً به یک خاطره خنده‌دار یا یک خاطره شیرین، به‌صورت بسیار زیبایی ماهیچه‌های صورت شما می‌خندد؛ و چهره شما در عکس جذاب‌تر می‌شود.

 

    دست‌ها را مستقیم کنار بدن قرار ندهید.

دست‌ها را وقتی در کنار بدن قرار دهیم و رو به دوربین بایستیم بدن بسیار چاق و عریض به نظر می‌رسد. برای همین همیشه کمی بدن را نسبت به دوربین بچرخانید و روبروی دوبین قرار ندهید و سرتان را به سمت دوربین برگردانید. دست‌ها را به کمر بزنید یا بازوهای خود را لمس کنید. کمی هم بدن را به عقب خم‌کنید. انگار کسی دارد شمارا به عقب هل می‌دهد. ولی خیلی کم و آرام.

 

    ژست پاها را خیلی جدی بگیرید.

حتی اگر لباس شب بسیار بلندی پوشیده‌اید که پاهای شمارا اصلاً نشان نمی‌دهد بازهم بدانید که ژست پاها مهم است. هر فرمی که پاهای خود بدهید تأثیرش را در بالاتنه شما می‌گذارد. یکی از زانوهای خود راکمی بشکنید و مچ پاها راکمی بچرخانید. کوچک‌ترین حرکتی که به پاهای خود بدهید عکس‌هایتان زیباتر می‌شود.

 

    به زاویه بدن خود دقت کنید.

همیشه بدن خود را 45درجه نسبت به دوربین بگیرد و سرخود را بچرخانید. در این حالت بدن شما عمق بیشتری نسبت به دوربین می‌گیرد؛ و ژست زیباتری است. این یکی از مهم ترین نکته هایی است که عکاس شما برای گرفتن عکس های داخل آتلیه عروس به شما گوشزد میکند چرا که در یک فضای بسته و گاهی شاید کوچک باید زاویه بندی های درستی را به جلوی دوربین ببرد.

 

    آرامش خود را حفظ کنید.

در مقابل دوربین آرام باشید و همه حواستان را به عکاسی کردن بدهید. اگر فکرتان پرواز کند و به‌جای دیگری برود تأثیرش در عکس پیدا می‌شود. با شمارش عکاس (یک، دو، سه) حواس خود را به نگاهتان بدهید و تازه و سرحال بخندید. اکثر عروس ها در آتلیه عروس استرس خاصی دارند اما این قضیه طبیعی است و بخاطر لوکیشن و نورپردازی های خاص آتلیه عروس برای بهتر افتادن عکس هاست. بنابراین اصلا نگران این قضایا نباشید و آرامش خود را حفظ کنید.

 

    توجه به لب‌ها

در عکس‌هایی که نمی‌خندید حتماً حواس خود را به لب‌هایتان بدهید که به هم فشرده نباشند. حتماً بگذارید یک‌فاصله بسیار کوچک و کم بین دو لب شما وجود داشته باشد. لب‌هایتان را به هم نفشارید.

 

    بالاتنه خود راکمی به سمت بالا بکشید.

وقتی کمی کشش و افراشتگی به بالاتنه خود بدهید عکس‌هایتان با اعتمادبه‌نفس بیشتری ثبت خواهید شد. کمی مغرور و گردن افراشته باشید. این حالت تناقضی با شادی چهره و لبخند شما ندارد. توأمان هر دو حالت را باهم داشته باشید.

در آخر امیدواریم که شما بتوانید بهترین آتلیه عروس را برای مراسم تکرار نشدنی روز عروسی تان برگزینید. و بهترین یادگاری ها را از عکس ها و فیلم های به یادماندنی روز عروسی تان داشته باشید.